2017. szeptember 21., csütörtök

Antikolt borosüveg egyszerűen

Nemrégiben a Pentart blogon mutattam díszüveg dekorálást, most pedig egy ehhez passzoló, egyszerű borosüveget készítettem hasonló stílusban.


Első lépésként alaposan zsírtalanítsuk az üveget! Ezután jöhet a sűrű gélpaszta (Heavy Body Gel). Én a fényessel dolgoztam, de jelen projektnél a matt is jó lett volna.

A stencilt befújtam áthelyezhető ragasztó spray-vel, azért, hogy az íves felületen el ne csússzon, majd festőkés segítségével felvittem a sűrű gélpasztát.



Tegyük félre, amíg meg nem szárad, majd fessük be az egész üveget (nagyon vékonyan akár a mintákat is lehet, de ki is hagyhatjuk a stencilezett területeket) az opál repesztő szett első fázisával (az első fázis száradását ne gyorsítsuk!).


Amint megszáradt az első fázis (átlátszóvá vált) kenhetjük a másodikat.


A száradását gyorsíthatjuk hajszárítóval, vagy hőlégfúvóval, de a legszebb eredményt a természetes sáradás során kapjuk. 

A repedések így nem igazán látszanak, ki kell emelnünk őket. Én ehhez antikarany színű bitumenes antikoló pasztát használtam.

Ecsettel vittem fel a pasztát, majd egy rongy segítségével töröltem vissza a felesleget.



Néhol szerettem volna egészen sötét "árnyékokat" is létrehozni, ezért használtam az aumbra színű bitumenes antikoló pasztát is.



Ezzel a két pasztával számtalan árnyalatot el lehet érni az üvegen, és azzal, hogy mennyit törlünk vissza belőlük, változtathatjuk a színintenzitást is. 



Készen is vagyunk, méltó párja született a barokk díszüvegemnek :)

1 megjegyzés:

Veronika írta...

Csodálatos lett ez az üveg is. Köszönöm a jó ötletet.